Dane teleadresowe
Adres
Aleje Jerozolimskie 44, nr pokoju 3.14
00-024, Warszawa
Godziny pracy
Poniedziałek - piątek 8.00 - 16.00
Dane kontaktowe
Imię i nazwisko
Anna Brudzewska
Stanowisko
Naczelnik
Adres
Aleje Jerozolimskie 44, nr pokoju 3.14
00-024 Warszawa
Dane kontaktowe
Informacja o ewidencjach i rejestrach
Zakres działania
Do zakresu działania Wydziału Dochodów należy prowadzenie ewidencji księgowej dochodów budżetu m.st. Warszawy i dochodów Urzędu oraz sporządzanie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych z wykonania dochodów budżetowych Urzędu, dochodów Skarbu Państwa dotyczących zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz sprawozdań w zakresie operacji finansowych, a w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji księgowej dochodów budżetu m.st. Warszawy z tytułu podatków i opłat oraz dochodów Skarbu Państwa;
2) dekretacja i ewidencja wyciągów bankowych:
a) z rachunku podstawowego organu finansowego – w części dotyczącej dochodów podatkowych i opłat,
b) z rachunków dochodowych Urzędu i jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy, których obsługa finansowa i organizacyjna na podstawie uchwał Rady m.st. Warszawy została powierzona Urzędowi,
c) z rachunku bankowego dochodów Skarbu Państwa,
d) z innych rachunków pomocniczych dochodów Urzędu i jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy, których obsługa finansowa i organizacyjna na podstawie uchwał Rady m.st. Warszawy została powierzona Urzędowi;
3) prowadzenie ewidencji księgowej dochodów Urzędu i jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy, których obsługa finansowa i organizacyjna na podstawie uchwał Rady m.st. Warszawy została powierzona Urzędowi;
4) prowadzenie ewidencji księgowej dochodów z tytułu realizacji usług przewozowych na podstawie zawartych porozumień międzygminnych oraz zwrotu kosztów dotacji wypłaconej przez m.st. Warszawę na wychowanków przedszkoli publicznych będących mieszkańcami innych gmin oraz wpłat wynikających z porozumień dotyczących odpłatności za dzieci umieszczone przez sąd w rodzinach zastępczych lub placówkach opiekuńczo – wychowawczych na terenie m.st. Warszawy, za których utrzymanie zobowiązany jest płacić powiat na terenie, którego przebywało dziecko przed umieszczeniem w pieczy zastępczej;
5) prowadzenie ewidencji księgowej dochodów realizowanych i przekazywanych przez dzielnice z tytułu opłat za wycinkę, odpady komunalne, zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, wypisów i wyrysów;
6) prowadzenie ewidencji księgowej dochodów realizowanych i przekazywanych przez Urząd Pracy m.st. Warszawy z tytułu wpłat za wydanie zezwolenia na pracę sezonową oraz rejestracji oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi;
7) prowadzenie ewidencji księgowej dochodów z tytułu zwrotu nienależnego świadczenia na podstawie decyzji Komisji do spraw usuwania skutków prawnych decyzji reprywatyzacyjnych dotyczących nieruchomości warszawskich, wydanych z naruszeniem prawa oraz zwrotu wypłaconych odszkodowań za nieruchomości przejętych dekretem z 26 października 1945 roku o własności i użytkowaniu gruntów na obszarze m.st. Warszawy na podstawie uchylonych decyzji Prezydenta;
8) analizowanie ewidencji księgowej dochodów w tym sald zaległości i nadpłat w zakresie zadań wydziału;
9) uzgadnianie wpłat z tytułu dochodów z przekazywanych przez urzędy skarbowe z dochodami wykazanymi w informacji publikowanej na stronach internetowych przez Ministerstwo Finansów;
10) uzgadnianie wpłat dochodów z przekazywanych przez dzielnice z tytułu opłat za wycinkę drzew, zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, odpadów komunalnych, wypisów i wyrysów z wykazywanymi w raportach kwotami dochodów;
11) prowadzenie ewidencji księgowej udziałów i akcji posiadanych przez m.st. Warszawę w spółkach prawa handlowego oraz współpraca z biurem właściwym do spraw ładu korporacyjnego w zakresie uzgadniania wysokości udziałów i akcji oraz ich wyceny w spółkach z udziałem m.st. Warszawy;
12) podejmowanie wstępnych czynności związanych z windykacją należności budżetowych realizowanych przez Urząd i jednostki organizacyjne m.st. Warszawy, których obsługa finansowa i organizacyjna na podstawie uchwał Rady m.st. Warszawy została powierzona Urzędowi, poprzez wystawianie wezwań do zapłaty lub upomnień w zakresie zadań wydziału;
13) współpraca z biurami merytorycznymi i jednostkami organizacyjnymi m.st. Warszawy, których obsługa finansowa i organizacyjna na podstawie uchwał Rady m.st. Warszawy została powierzona Urzędowi, w zakresie przygotowywania oraz przekazywania spraw dotyczących windykacji zaległości na drodze postępowania sądowego w zakresie zadań wydziału;
14) sporządzanie okresowych jednostkowych sprawozdań budżetowych Urzędu i jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy, których obsługa finansowa i organizacyjna na podstawie uchwał Rady m.st. Warszawy została powierzona Urzędowi:
a) Rb-27S z wykonania planu dochodów budżetowych,
b) Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywach finansowych,
c) Rb-UN o stanie należności z tytułu papierów wartościowych wg wartości księgowej,
d) Rb-PDP z wykonania dochodów podatkowych,
e) Rb-27ZZ z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego,
f) Rb-ZN o stanie zobowiązań oraz należności Skarbu Państwa z tytułu wykonywania przez jednostki samorządu terytorialnego zadań zleconych;
15) sporządzanie miesięcznych sprawozdań dotyczących opłaty ewidencyjnej do Ministerstwa Cyfryzacji;
16) sporządzanie rozliczeń z tytułu wykonania dochodów Skarbu Państwa i przekazywanie należnych wpływów do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego;
17) przyjmowanie z dzielnic i jednostek budżetowych m.st. Warszawy jednostkowych sprawozdań Rb-27ZZ z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego oraz Rb-ZN o stanie zobowiązań oraz należności Skarbu Państwa z tytułu wykonywania przez jednostki samorządu terytorialnego zadań zleconych i ich kontrola pod względem formalno-rachunkowym;
18) sporządzanie okresowych zbiorczych sprawozdań Rb-27ZZ z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego oraz Rb-ZN o stanie zobowiązań oraz należności Skarbu Państwa z tytułu wykonywania przez jednostki samorządu terytorialnego zadań zleconych;
19) dokonywanie odpisów aktualizujących wartość należności w zakresie zadań wydziału;
20) potwierdzanie sald z kontrahentami w zakresie zadań wydziału;
21) kwartalne naliczanie odsetek od nieterminowych wpłat lub niezapłaconych należności budżetowych;
22) współpraca z wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Biura przy sporządzaniu sprawozdania finansowego Urzędu i jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy, których obsługa finansowa i organizacyjna na podstawie uchwał Rady m.st. Warszawy została powierzona Urzędowi, (bilansu, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu);
23) prowadzenie spraw dotyczących ISO zgodnie z Polityką Jakości Urzędu przez Koordynatora Biura Księgowości i Kontrasygnaty ds. ISO;
24) prowadzenie dla Biura wykazu kontroli zewnętrznych;
25) opracowywanie projektu zarządzenia Prezydenta w sprawie regulaminu windykacji należności m.st. Warszawy w Urzędzie w tym w Urzędach Dzielnic, w tym jego aktualizowanie;
26) współpraca z wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Biura przy opracowywaniu projektów zarządzeń Prezydenta dotyczących przyjętych zasad rachunkowości, instrukcji obiegu dokumentów księgowych i finansowych oraz zasad obiegu i kontroli sprawozdań budżetowych i finansowych.
Metryka
changes-registry
Expand