Dane teleadresowe
Adres
Aleje Jerozolimskie 44, nr pokoju 2.7
00-024, Warszawa
Godziny pracy
Poniedziałek - piątek: 8.00 - 16.00
Dane kontaktowe
Imię i nazwisko
Małgorzata Szymoniak
Stanowisko
Naczelnik
Adres
Aleje Jerozolimskie 44, nr pokoju 2.7
00-024 Warszawa
Dane kontaktowe
Informacja o ewidencjach i rejestrach
Zakres działania
Do zakresu działania Wydziału Ewidencji Księgowej Mienia Urzędu należy w szczególności:
1) sprawdzanie, weryfikowanie i akceptowanie wystawionych dokumentów w Systemie SAP moduł FI-AA dotyczących majątku Urzędu z dokumentacją finansową i księgową;
2) prowadzenie ewidencji syntetycznej w księgach rachunkowych Urzędu:
a) gruntów - na podstawie otrzymanej informacji z biura właściwego do spraw mienia miasta i Skarbu Państwa, które prowadzi ewidencję analityczną, ilościowo-wartościową,
b) prawa wieczystego użytkowania gruntów zgodnie z otrzymywaną dokumentacją z biura właściwego do spraw mienia miasta i Skarbu Państwa,
c) nieruchomości inwestycyjnych zgodnie z otrzymaną dokumentacją z biura właściwego do spraw nieruchomości inwestycyjnych;
3) kompletowanie i sprawdzanie dokumentów stanowiących podstawę księgowania przychodów i rozchodów środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych Urzędu, w tym protokołów przekazania - przyjęcia do użytkowania, umów darowizny, faktur zakupu i protokołów likwidacji;
4) naliczanie umorzenia i amortyzacji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz prawa wieczystego użytkowania gruntów;
5) kontrola poprawności w zakresie zmian stanu umorzenia i amortyzacji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz prawa wieczystego użytkowania gruntów;
6) uzgadnianie wartości arkuszy spisowych z przeprowadzonej inwentaryzacji ze stanem księgowym oraz ujęcie w księgach rachunkowych Urzędu wyników inwentaryzacji w zakresie majątku Urzędu;
7) sporządzanie sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego w zakresie środków trwałych Urzędu, w tym SG-01 Środki trwałe z wyłączeniem sporządzenia danych w zakresie „Statystyka gminy: samorząd i transport”;
8) analizowanie i weryfikowanie zapisów przedkładanych do opinii Skarbnika projektów uchwał Rady m.st. Warszawy i zarządzeń Prezydenta w sprawie wyposażenia/przekazania majątku m.st. Warszawy;
9) prowadzenie ewidencji księgowej - syntetycznej stanów magazynowych w tym: materiałów biurowych, artykułów żywnościowych, materiałów technicznych, artykułów czystościowo-chemicznych, akcesoriów komputerowych, środków ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego, materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych do samochodów służbowych;
10) analizowanie i uzgadnianie sald z kontrahentami w zakresie zadań wydziału;
11) prowadzenie pozabilansowej ewidencji księgowej obcych weksli i gwarancji bankowych;
12) prowadzenie ewidencji księgowej - syntetycznej druków komunikacyjnych ścisłego zarachowania oraz tablic rejestracyjnych z wyłączeniem druków komunikacyjnych ścisłego zarachowania spersonalizowanych;
13) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania, w tym: not korygujących, KW (kasa wypłaci), KP (kasa przyjmie);
14) prowadzenie ewidencji księgowej rachunku bankowego Funduszu Pracy;
15) przekazywanie otrzymanych środków do Urzędu Pracy m.st. Warszawy;
16) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej w zakresie realizacji wydatków inwestycyjnych realizowanych przez biura, z wyłączeniem wydatków inwestycyjnych realizowanych w ramach projektów finansowanych z udziałem środków europejskich i środków pochodzących ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi;
17) sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym faktur, rachunków, wniosków, dyspozycji i im podobnych, a także ich kompletności dokumentujących przebieg operacji gospodarczych;
18) sprawdzanie zgodności otrzymanych dokumentów do zapłaty z umowami, zleceniami;
19) sprawdzanie wstępnie wprowadzonych dokumentów księgowych do Systemu SAP z klasyfikacją budżetową wskazaną przez merytoryczne biura;
20) dekretowanie i księgowanie otrzymanych dowodów księgowych w systemie finansowo-księgowym;
21) sporządzanie przelewów krajowych i zagranicznych w systemie bankowości elektronicznej;
22) dekretowanie wyciągów bankowych;
23) okresowe uzgadnianie z biurami zaewidencjonowanych w księgach rachunkowych nakładów inwestycyjnych (środków trwałych w budowie) ponoszonych na realizację zadań inwestycyjnych;
24) bieżące analizowanie i uzgadnianie dokonanych zapisów księgowych na kontach księgowych w zakresie zadań Wydziału;
25) współpraca z wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Biura przy sporządzanie okresowych jednostkowych sprawozdań budżetowych Urzędu, w tym:
a) Rb-28S z wykonania planu wydatków,
b) Rb-50 o dotacjach/wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami w zakresie wydatków biur,
c) Rb-28NWS z wykonania planu wydatków samorządowej jednostki budżetowej/jednostki samorządowej, które nie wygasły z upływem roku budżetowego w zakresie Urzędu,
d) Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywach finansowych,
e) Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji;
26) współpraca z wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Biura przy sporządzaniu sprawozdania finansowego Urzędu (bilansu, rachunku zysków i strat oraz zestawień zmian w funduszu) - w zakresie zadań Wydziału;
27) współpraca z wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Biura przy opracowywaniu/aktualizowaniu projektów zarządzeń Prezydenta dotyczących rachunkowości, w tym przyjętych zasad rachunkowości w Urzędzie m.st. Warszawy;
28) współpraca z wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Biura przy opracowywaniu/aktualizowaniu projektu zarządzenia Prezydenta w sprawie instrukcji obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych w Urzędzie m.st. Warszawy;
29) obsługa finansowa i księgowa jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy, których obsługa finansowa i organizacyjna na podstawie uchwał Rady m.st. Warszawy została powierzona Urzędowi, w tym:
a) sprawdzanie, weryfikowanie i akceptowanie wystawionych dokumentów w Systemie SAP moduł FI-AA dotyczących majątku z dokumentacją finansową i księgową,
b) kompletowanie i sprawdzanie dokumentów stanowiących podstawę księgowania przychodów i rozchodów środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w tym protokołów przekazania - przyjęcia do użytkowania, umów darowizny, faktur zakupu i protokołów likwidacji,
c) naliczanie umorzenia i amortyzacji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
d) kontrola poprawności w zakresie zmian stanu umorzenia i amortyzacji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
e) uzgadnianie wartości arkuszy spisowych z przeprowadzonej inwentaryzacji ze stanem księgowym oraz ujęcie w księgach rachunkowych wyników inwentaryzacji w zakresie majątku,
f) prowadzenie ewidencji księgowej rachunku sum depozytowych, w tym wadium i kaucji gwarancyjnych według poszczególnych kontrahentów,
g) wyliczanie należnych kontrahentom przy zwrocie wadium i kaucji gwarancyjnych odsetek bankowych, księgowanie wyciągów bankowych dla rachunku sum depozytowych,
h) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania, w tym: noty korygujące,
i) prowadzenie obsługi finansowej i księgowej w zakresie realizacji wydatków bieżących i inwestycyjnych,
j) sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym faktur, rachunków, wniosków, dyspozycji i im podobnych, a także ich kompletności dokumentujących przebieg operacji gospodarczych,
k) sprawdzanie zgodności otrzymanych dokumentów do zapłaty z umowami, zleceniami,
l) sprawdzanie wstępnie wprowadzonych dokumentów księgowych do Systemu SAP z klasyfikacją budżetową oraz zaangażowaniem,
m) dekretowanie i księgowanie otrzymanych dowodów księgowych w systemie finansowo-księgowym,
n) sporządzanie przelewów w systemie bankowości elektronicznej, w tym export z Systemu SAP moduł FI do bankowości elektronicznej,
o) importowanie wyciągów bankowych z systemu bankowości elektronicznej do Systemu SAP moduł FI (rachunkowość finansowa),
p) dekretowanie wyciągów bankowych oraz wprowadzanie danych do Systemu SAP moduł FI (rachunkowość finansowa),
q) rozliczanie zaliczek na zakup towarów i usług wypłaconych pracownikom,
r) bieżące analizowanie i uzgadnianie zapisów księgowych na kontach księgowych,
s) bieżące uzgadnianie wydatków i kosztów w odniesieniu do planu i rozrachunków,
t) analizowanie i uzgadnianie sald z kontrahentami,
u) sporządzanie okresowych jednostkowych sprawozdań budżetowych:
- Rb-28S z wykonania planu wydatków,
- Rb-50 o dotacjach/wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami,
- Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji,
v) współpraca z wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Biura przy sporządzaniu okresowych jednostkowych sprawozdań budżetowych,
w) sporządzanie sprawozdań finansowych (bilansu, rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian w funduszu) przy współpracy z pozostałymi wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Biura,
x) sporządzanie sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego, w tym: F-03 o stanie ruchów środków trwałych, RF-03 sprawozdanie jednostek sektora instytucji rządowych i samorządowych,
y) sporządzanie niezbędnych wydruków z systemu SAP na potrzeby jednostki obsługiwanej.
Metryka
changes-registry
Expand