Telefon
22 443 34 55
Miejski Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania Miasta w zakresie ochrony konsumentów, do których należy w szczególności:
1. zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
2. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
3. udzielanie konsumentom pomocy przy dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej, m.in. poprzez wytaczanie powództw, wstępowanie do toczących się postępowań,
4. występowanie jako reprezentant grupy konsumentów w sądowych postępowaniach grupowych,
5. składanie wniosków w sprawie stanowienia lub zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów,
6. występowanie, w charakterze oskarżyciela publicznego, w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów,
7. współdziałanie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej,
8. współdziałanie z organami Inspekcji Handlowej, organizacjami konsumenckimi, miejskimi i powiatowymi rzecznikami konsumentów, Arbitrem Bankowym, Urzędem Regulacji Energetyki, Urzędem Komunikacji Elektronicznej, Rzecznikiem Praw Obywatelskich, Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Rzecznikiem Finansowym - w zakresie problemów dotyczących ochrony konsumentów,
9. wykonywanie innych zadań określonych przepisami prawa,
10. wykonywanie zadań związanych z przewodniczeniem Krajowej Radzie Rzeczników Konsumentów,
11. udzielanie informacji mediom w zakresie działań Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Zadania, o których mowa powyżej Miejski Rzecznik Konsumentów wykonuje przy pomocy Wydziału Miejskiego Rzecznika Konsumentów
Metryka
changes-registry
Expand